26 09 2024

مسئول نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه امروز فلسطین آزمایشگاه واقعی حق طلبی و وجدان‌های بشری است، گفت: مقاومت امروز فلسطین ‌محصول مقاومت در دوران انقلاب و دفاع مقدس است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور: مقاومت امروز فلسطین محصول مقاومت دفاع مقدس است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه کردستان، با اشاره به دستاوردهای مهم جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: به تعبیر امام خمینی (ره) کسی که ارزش مقام والای شهادت را با فتوحات جنگی مقایسه می‌کند، کوتاه نظر بوده و هنوز جایگاه شهادت را درک نکرده است، جنگ ما جنگ بیداری اسلامی و دفاع از غزه و فلسطین است.

وی نابودی پایگاه‌های رژیم اسرائیل و آمریکا در منطقه را آرزوی دیرینه جمهوری اسلامی ذکر کرد و افزود: امروز حوادث غزه و لبنان برای ما دردآور است، اما قبل از توجه به درد این حوادث، باید دید که امروز در پس صحنه این جنگ، تمام امکانات و تسلیحات و قدرت نظام سلطه نتوانسته فلسطین و حزب‌الله و حماس را از پای درآورد.

وی با اشاره به وجود قومیت هاو مذاهب مختلف در ایران اسلامی بیان کرد: گره‌ها و نقاط اتصال این گلستان رنگانگ امروز بیش از هر زمان دیگری جلوه دارد و ایران یک دشت آباد و چشم نواز است که تکثر و تنوع اقوام و مذاهب در کشور باید حفظ شود.

حجت الاسلام رستمی در ادامه با اشاره بە اینکە جریان علمی تپنده و پر شور در استان کردستان نشان از تلاش علمی در دانشگاه کردستان دارد، خاطرنشان کرد:  دشمن چشم دیدن این امر را ندارد، دانشگاه باید به کار خود به دور از حاشیه ادامه دهد و با همت به سمت رسالت اصلی خود که تربیت نیروی علمی و متعهد و تراز است ادامه دهد.

در ادامه این مراسم از اساتید و کارکنان رزمنده دانشگاه با اهدای هدایایی تقدیر بعمل آمد.