12 03 2023

زاد روز دانشمند بزرگ ایرانی، خواجه نصیرالدین طوسی در تقویم ایران «روز ملی مهندس» نامگذاری شده است و به مناسبت این روز مراسم روز مهندس در دانشکده صنعت و معدن قروه برگزار شد.

مراسم بزرگداشت روز مهندس در دانشکده صنعت و معدن قروه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، روز چهارشنبه 17 اسفند ماه سال‌ جاری مراسم بزرگداشت روز مهندس و همچنین جشن عید نیمه شعبان در دانشکده صنعت و معدن قروه برگزار شد.

در این مراسم رییس دانشکده صنعت و معدن قروه با تبریک روز مهندس، روز جشن نیمه شعبان و همچنین فرا رسیدن سال نو خورشیدی اظهار داشت: سالروز تولد دانشمند بزرگ ایران خواجه نصیرالدین طوسی روز بزرگداشت مهندس یکی از ایام پرافنخار تقویم ایران زمین است.
وی در ادامه با بیان اهمیت مهندسی تصریح کرد: روز مهندس روز تجليل از علم، استعداد، خرد، توانمندی و همت مثال زدنی مردان و زنان صاحب علم ايرانی، توسعه و سازندگی در كشور است.

دکتر رمضانی افزود: مهندسان آینده‌ساز، ذره ذره وجود خود را برای سازندگی، عمران و آبادانی ایران اسلامی در طبق اخلاص قرار داده‌اند.
رییس دانشکده صنعت و معدن همچنین با اشاره به خلاصه‌ای از فعالیت‌های صورت گرفته در ۶ ماه گذشته، مهمترین عامل رشد دانشکده را دانشجویان دانست و از همه زحماتی که دانشجویان، عوامل اجرایی و تمام بخش‌های دانشگاه کردستان در این راستا کشیده‌اند تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر رستمی، امام جمعه شهرستان قروه نیز با تبریک روز عید نیمه شعبان و روز مهندس و عید نوروز از دیدار با دانشجویان دانشکده صنعت و معدن قروه اظهار خرسندی و خوشحالی کرد.
امام جمعه شهرستان قروه دانشجویان دانشکده را افرادی علمی و فرهیخته دانستند که برای کشور و مردم مفید واقع خواهند شد. 
وی در ادامه ضمن تبریک مجدد سالروز ولادت با سعادت امام زمان (عج) به بیان نکاتی درباره منجی موعود در ادیان مختلف پرداختند. 
امام جمعه شهرستان قروه اظهار داشت: که منجی در تمام ادیان و تفکرها وجود داشته و درباره آن منابع موثقی وجود دارد. همچنین ایشان بر اساس آیات و روایات عدم ظهور منجی را ناشی از عدم آمادگی مردمان دانستند و بیان کردند که برای تشریف‌فرمایی منجی و ظهور همه مردمان باید آماده باشند که هر کس به سهم خود برای برقراری عدل و داد تلاش نماید.

گفتنی است در این مراسم از دانشجویان برتر گروه‌های مهندسی صنایع و مهندسی انرژی نیز با اهدای لوح و جوایزی تقدیر شد که امیرحسین حسنی نفر اول، سارا حیدرپور و خانم دریا فرخی کرد مشترکا نفر دوم و زینب رشیدی نفر سوم گروه مهندسی صنایع بودند؛ و همچنین هما یاسمی نفر اول، حنانه مصطفوی نفر دوم و عارف مرادی نفر سوم گروه مهندسی انرژی بودند.

در پایان این مراسم گروه موسیقی سنتی سامان قروه به اجرای قطعه هایی از موسیقی سنتی ایرانی پرداختند.