08 12 2023

روز دانشجو در دانشکده صنعت و معدن قروه گرامی داشته شد.

برگزاری مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشکده صنعت و معدن قروه

مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر، روز دانشجو با حضور مهمانان گرانقدر جناب آقای دکتر رمضانی معاون محترم سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان و حجت الاسلام و المسلمین دکتر صفی زاده معاون محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان در دانشکده صنعت و معدن قروه برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر محسن رمضانی ریاست دانشکده صنعت و معدن قروه ضمن عرض خوشامد و خیرمقدم خدمت مهمانان گرانقدر، روز دانشجو را به تمام دانشجویان تبریک عرض نمودند و برای دانشجویان آرزوی موفقیت و آینده روشن کردند.‌ ایشان در ادامه به بیان خلاصه‌ای از اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته پرداختند.

پس از سخنان ریاست محترم دانشکده چندین تن از دانشجویان به بیان مشکلات و مطالبات خود پرداختند که مهم ترین مشکلات و مطالبات ایشان دغدغه‌های مربوط به اشتغال در آینده بوده که به عقیده ایشان یک دوره مناسب کارآموزی با وجود فرصت‌های ویژه در شهرستان قروه می‌تواند به رقم خوردن آینده‌ مناسب کمک نماید. ایشان در ادامه به چالش‌هایی مانند قانون بومی گزینی دانشجویان، عدم تطابق دروس دوره‌های آموزشی در آموزش و پرورش و آموزش عالی و برخی مسائل صنفی مانند نداشتن امکانات آزمایشگاهی تخصصی و متناسب با دروس دانشگاهی، کمبود امکانات رفاهی و غیره پرداختند. دانشجویان در پایان بر لزوم افزایش همکاری واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان قروه با دانشکده نوپای صنعت و معدن قروه  تاکید کردند.

پس از بیان مشکلات و مطالبات توسط دانشجویان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر صفی زاده معاون محترم فرهنگی اجتماعی دانشگاه کردستان در سخنانی روز دانشجو را به تمام دانشجویان تبریک عرض نمودند و از دانشجویان بابت بیان سخنانی پر محتوا و شایسته تشکر کردند. ایشان فرمودند آینده هر کشوری توسط دانشجویان آن کشور رقم می خورد که دانشگاه کردستان نیز با وجود دانشجویان و اساتید و کارکنانی شایسته یکی از دانشگاه های مطرح در ایران و حتی در آسیا می باشد. ایشان همچنین با رجوع به تاکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع رشد و توسعه علم در کشور از دانشجویان خواستند که با وجود مشکلات، از هیچ تلاشی برای ساختن آینده بهتر برای خود و کشور فروگذار نکنند.

در ادامه مراسم دکتر رمضانی معاون محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان روز دانشجو را به دانشجویان دانشکده صنعت و معدن قروه تبریک عرض نمودند و ابراز امیدواری کردند که با همکاری مسئولان استانی و مسئولین دانشگاه کردستان، شاهد پیشرفت روز افزون دانشکده صنعت و معدن قروه باشیم. ایشان دانشجویان دانشکده صنعت و قروه را لایق بهره‌مندی از شرایط ویژه برای گذراندن دوره‌های کارآموزی و آمادگی برای اشتغال در مراکز صنعتی و معدنی شهرستان دانستند و قول مساعدت و فراهم کردن پیش‌نیازها در این زمینه را نیز به دانشجویان دادند. ایشان همچنین با مرور دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی، با ذکر مصادیق مختلف ایران را کشوری قوی در دنیا دانستند و ذکر این موارد و بیان آنها برای نسل جوان را ضروری برشمردند. ایشان تاکید کردند که ادامه دار بودن این پیشرفت‌ها در گرو استفاده از جوانان خوش فکر و مستعد و فراهم آوردن زمینه پرورش هر چه بیشتر ایشان است.

در ادامه پس از اجرای چند قطعه موسیقی سنتی توسط گروه موسیقی دانشگاه کردستان از دانشجویان برتر علمی دانشکده و دانشجویان فعال فرهنگی تجلیل بعمل آمد و در نهایت با گرفتن چند عکس یادگاری مراسم به پایان رسید.