01 01 2023

آیین گرامیداشت روز دانشجو با حضور مسئولین و دانشجویان در آمفی تئاتر دانشکده صنعت و معدن قروه برگزار شد.

آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشکده صنعت و معدن قروه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، در این مراسم دکتر محسن رمضانی، رییس دانشکده، ضمن تبریک روز دانشجو به تشریح اهداف جریان دانشجویی بویژه اقدامات شهید مهدی شریعت رضوی، شهید مصطفی بزرگ نیا و شهید احمد قندچی که در اعتراض به ورود نیکسون معاون رییس جمهور وقت آمریکا و در دفاع از حفظ منافع ملی و کوتاه کردن دست بیگانگان متعاقب کودتای 28 مرداد پرداختند.  

وی در ادامه به لزوم استکبار ستیزی٬ کسب آگاهی و دانش لازم برای ایجاد کردن تحولات به نفع کشور و ایستادگی در برابر آسیب به منابع ملی توسط دانشجوی فرهیخته، افزود: لازمه این مهم کسب سواد رسانه‌ای، سواد سیاسی و سواد اجتماعی است. 

رئیس دانشکده صنعت و معدن قروه عنوان کرد: دانشجویان باید بدانند چه چیزی برای جامعە مفید و چه چیزی برای جامعه لازم است تا آن را با شیوه درست به افراد دست اندرکار منتقل کرده و در متن جامعه جاری سازند.

در ادامه مراسم هادی قادری روانشناس دانشکده و سخنران مدعو ضمن تبریک روز دانشجو، اظهار کرد: افراد خوشبخت دو دسته هستند، یکی افرادی که کتاب خوب میخوانند و دوم آنهایی که دوستانی دارند که کتاب خوب میخوانند. وی در ادامە افزود: دیدگاه دانشجو با عوام باید متفاوت باشد و دیدگاهش نسبت به مسائل مختلف اجتماعی-سیاسی با بقیه افراد فرق کند که همین امر باعث ایجاد مسئولیت در دانشجو می‌شود. 

وی همچنین دانشجو بودن را یک مسئولیت مهم و حس خوب دانستند چراکه باعث میشود بتوان به افراد جامعه یاری و سود رساند. 

ایشان در نهایت دانشجویان را به خواندن کتاب برای هوشمند شدن در زندگی روزمره دعوت کردند.

در ادامه مراسم دکتر برزو سهرابی ابتدا به پتانسیل بالای شهرستان قروه با وجود معادن با ارزشی مانند طلا و سنگ مرمر و معادن دیگری که کشف شده­‌اند، اشاره و خاطرنشان کرد: پتانسیل دانشجویان دانشکده صعنت و معدن قروه می‌تواند در پیشرفت این شهرستان و شکوفا شدن ظرفیتهای خدادادی آن نقش به سزایی داشته باشد. 

ایشان دانشجویان را یک تحلیلگر قوی در عرصه‌های مختلف سیاسی فرهنگی و اجتماعی دانستند کە می‌توانند در مقابل خدعه بیگانگان ایستادگی کنند.  

در پایان این مراسم نیز دانشجویان به بیان دیدگاه‌های خود از مسائل روز و دانشکده پرداختند و با گرامی داشتن یاد و خاطره سه شهید بزرگوار مهدی شریعت رضوی، مصطفی بزرگ نیا و احمد قندچی این مراسم به پایان رسید.